.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یادداشت / ....
میدان پروفسور کتابچی در شهر بابل ؛ یک تشکر و یک گلایه !
شمال نیوز : وقتی خیابان یا میدانی چندین دهه به یک نام در میان مردم، جا افتاده است، تغییر دادن نام آن در سطح جامعه، ابتکار خوبی نیست به‌ویژه این‌که موارد مشابه بسیاری . در بابل نشان داد که مردم همان نام قدیمی را تکرار می‌کنند
میدان پروفسور کتابچی در شهر بابل ؛ یک تشکر و یک گلایه !

شمال نیوز : پروفسور ابراهیم کتابچی جراح نامدار و نابغه مغز و اعصاب در کشور و یک شخصیت شناخته‌شده هم در سطح ملی و هم در سطح جهانی است و یکی از اقدامات ارزشمند فرهنگی ما باید تجلیل و تکریمِ از چنین شخصیت‌هایی باشد .

 

بسیار خرسند هستیم که شهرداری بابل در تجلیل از شخصیت دکتر کتابچی که فرزند بابل است مراسمی ویژه برگزار کرد و جای افتخار دارد که امام جمعه بابلسر متواضعانه بر دستان کسی بوسه زد که هم سرشار از علم و دانش تخصصی است و پزشکان بسیاری را تربیت کرد و تحویلِ فردا داد و هم منشأ خدمات بسیاری بوده است. 

 

بوسه امام جمعه محترم بر دستان این پزشک جراح، به نمایندگی از همه مردم مازندران بود که قدردان بزرگان خود در هر پیشه و در هر لباسی هستند.

 

این اتفاقات که با تلاش همه مدیران شهری بابل و استان مازندران افتاد، جای قدردانی دارد اما نقد وگلایه ما به بخش بعدی قدردانی از این پزشک نامدار بابلی است که در پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری و شورای شهر بابل نیز طرح شد.

 

سایت اطلاع رسانی شهرداری نوشت : در راستای ارج نهادن به مقام شامخ چهره همیشه ماندگار، فرزند نامی و پر افتخار بابل، پروفسور سید ابراهیم کتابچی، به پیشنهاد و تصویب شورای اسلامی شهر و شهرداری بابل، میدان ۱۷ شهریور (سابق) به نام ایشان نام‌گذاری شد.

 

 برابر این خبر آیین رونمایی از این تابلو، با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر بابل، شهردار بابل، رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل، معاونان و مدیران شهرداری بابل و جمعی از پزشکان و شهروندان برگزار شد.

 

 همه درخصوص ارزش و اهمیت جایگاه خاصی که پروفسورسید ابراهیم کتابچی دارد، اتفاق‌نظر داریم و همه بر ضرورت قدردانی از چنین فردی تأکید داریم و یکی از شیوه‌های تجلیل، همین است که نام فردی چون دکتر کتابچی عزیز، بر یکی از خیابان‌ها و میادین زادگاهش برای همیشه ماندگار شود.

 

نکته‌ای که به آن نقد و از طراحان آن گله داریم این است که به‌جای این میدان که به شهدای 17 شهریور شناخته می‌شود بهتر بود میدانی جدیدالتأسیس را به نام استاد دکتر کتابچی می‌کردند.    

 

17 شهریور یکی از مناسبت‎های مهم در تقویم انقلاب اسلامی است که همواره باید در نام‌ها و یادها بماند و به نسل‌های آینده منتقل شود. 

 

نکته دوم این است که وقتی خیابان یا میدانی چندین دهه به یک نام در میان مردم، جا افتاده است، تغییر دادن نام آن در سطح جامعه، ابتکار خوبی نیست به‌ویژه این‌که موارد مشابه بسیاری در بابل نشان داد که مردم همان نام قدیمی را تکرار می‌کنند و نام جدید هرگز در میان عموم جا نخواهد افتاد.

 

آخرین نکته یادآوری به شورای شهر بابل است که پس از درگذشت فوتبالیست پرآوازه بابلی «هادی نوروزی» میدانی جدیدالتأسیس را به نام این قهرمان نامدار فوتبال کشور ، نام‌گذاری کردند و امروز نیز در بابل همه این میدان را به نام هادی نوروزی می‌شناسند و ضرورت دارد این دقت نظر در نام‌گذاری میدانی به نام پروفسور کتابچی نیز رعایت میشد و نام میدان، خیابان یا یک مرکز علمی جدید را به نام ایشان رونمایی می کردند .

 

محمد رضا فرجی

فعال رسانه ای

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احمد روشن 29 آبان 1402
با سلام واحترام
به نظرم با توجه به رشته پزشکی پرفسور کتابچی شایسته بود میدان متصل به دانشگاه علوم پزشکی بابل را که در خیابان کارگر قرار دارد به نام ایشان می کردند.
پاسخ ها به این نظر
محمد 1 آذر 1402
حرف دل ما رو زدی برادر
شورا و شهردار درکشون از موضوع همین قدره. انتظار بیشتر نباید داشت
بی نام 29 آبان 1402
داداش گذاشتن 17 شهریور که ملت که هنوز می‌ گن ششم بهمن شاید به قول شما از اسم چند دهه ای میدون بگذرن.
خانه از پایبست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
نا شناس 29 آبان 1402
سلام من هم موافقم متاسفانه خردجمعی و مشارکت ارا نیست یک نطر سنجی قطعا خروجی بهتری داشت

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.